tthesims

Direktlänk till inlägg 18 februari 2013

Another life - del 1

Av Victoria - 18 februari 2013 22:30








Ur Kaitlyn's perspektiv. 

 

Hej. Mitt namn är Kaitlyn. Kaitlyn Codrington för att vara exakt. Jag växte upp i Twinbrook tillsammans med min äldre bror och pappa. Mamma dog när jag var 5. För cirka två månader sedan fyllde jag nitton år och efter det flyttade jag till Bridgeport för att gå läkarutbildning. Jag hade dock inte pengar till en lägenhet så min pappa fixade så att jag fick bo hos Ms och mrs Brown. 

 


'' Så, Kaitlyn. Ska du inte på föreläsning idag? '' hörde jag Miss Brown säga och jag väcktes ur tankarna.

'' Näää, '' mumlade jag tillbaks. '' Söndag. Jag har inte anmält att jag ska gå på någon idag. Lowa kommer hit, om det är okej förstås. ''

'' Ja. Okej. Men glöm inte bort att ta igen vad du missar vännen. Utbildning är viktigt. '' sa hon innan lämnade rummet. Skönt. Ensamhet. Tid att tänka innan Lowa kom.

Lowa var min allra bästa vän här. Hon hade helgalna idéer och var egentligen otroligt olik mina vänner hemma i Twinbrook. Men jag antog att de flesta var sådana här. Staden som aldrig sover hade hon nämnt någonting om. Jag visste att hon hade en förkärlek till att festa hela nätterna och många gånger hade hon försökt dra med mig ut, men jag hade tackat nej varenda gång. Jag hade faktiskt inte varit på en enda sylta eller nattklubb sedan jag flyttat hit. Och det vet jag att både miss och mister Brown uppskattat.

 

Det dröjde inte länge innan Lowa plingade på dörren och lite senare satt vi i min säng och snackade.

'' Kan du inte följa med ut ikväll? '' bad hon mig. Hon blinkade lite extra med ögonen. Jag suckade. Så här började i stort sätt alla våra konversitioner.

'' Alltså, ''

'' Alltså, vad? '' sa Lowa och kollade på mig.

Jag tog ett djupt andetag. '' Okej. En gång. Visa mig det roliga. Men, jag har en föreläsning i stort sätt hela dagen, så inte för länge. ''

Vi satt kvar och pratade en stund om allt och ingenting. Lowa berättade om alla dessa killar hon träffat den senaste tiden. Någon timme senare reste hon på sig.

'' Måste gå. Ska hem och leta upp något att ha på mig, vi syns vid... Jockes. Vid Jockes klockan sju. ''

Jag nickade och följde henne ut i hallen.

 

Klockan närmade sig sex och jag letade upp något att ha på mig. Inte för mycket men inte heller för lite. Jag hade ingen aning om vad Jockes var för ställe ens. Men jag antog att det var ett fint ställe. Det var i alla fall så jag uppfattat det. Med mycket folk.

 

Jag satte mig i soffan bredvid Miss Brown. Något auktions program. 

'' Den där växten skulle passa här inne, '' mumlade Wictor, som då '' Mister Brown '' hette. Miss Brown's namn var Katrin. Men för att vara på säkra sidan sa jag alltid miss och mister Brown. Så de inte skulle slänga ut mig på gatan eller anse mig som otacksam och oartig.

'' Värst var du var uppklädd då, '' sa Katrin och slängde en blick på mig. '' Fin klänning, '' la hon till sedan. 

'' Tjejmiddag hos Lowa, '' ljög jag. 

Katrin nickade lugnt. '' Det ligger en nyckel i köket om du kommer hem sent, ha så trevligt, '' sa hon och återgick till programet. 

Jag reste mig lugnt och log för mig själv. Det där gjorde du bra Kaitlyn. Riktigt jäkla bra. Jag slängde en blick på klockan. 19.13 Fan. Jag var sen. Jag skyndade mig ut och tog första bästa taxi till tunnelbanan. Jag plockade upp mobilen och skrev ett sms till Lowa. 

Till Lowa, skickat 18/2-2013 19:15. 

On my waaay, see you there. Loveya. 

 

När jag kom ut ur hissen såg jag mig omkring. Det såg mer ut som en liten lokal med en bar och lite utrymme för att dansa. Och så något typiskt spel. Det nådde inte alls upp till mina förväntningar. Jag kollade mot baren. Lowa. Där satt hon. Jag slog mig ner på en stol i kanten av baren. 

'' Hej, '' sa jag tyst. 

Hon nickade mot mig medan hon beställde en drink. Eller två. 

'' Ska du ha? '' sa hon. Hennes ögon var lite blanka och röda. Jag kollade mot bartendern och försökte få ögonkontakt men misslyckades. 

'' Hur många har du tagit? '' sa jag. 

'' 3, 4, 5.. jag minns inte riktigt, men du kan vara lugn Kaite, '' svarade hon tillbaka.

 

Hon stirrade på sin drink innan hon klunkade upp hela. 

'' Två till, '' sa hon medan bartendern stirrade på henne. '' Nu, '' la hon till och log mot mig. Jag log svagt tillbaks.

 

'' Steg 1, drick. Steg 2, slappna av. Steg 3, dansa! '' 

Jag log ironiskt medan jag tog imot drinken. Jag hade aldrig varit så mycket för alkohol och festande. I Twinbrook var allt så annorlunda. 

'' Ett, två, tre, drick!! '' ropade Lowa medan hon klunkade upp ännu en drink och ställde ifrån sig den medan hon dansade bort mot baren. Jag kollade mot henne och såg mig omkring. Det var inte särskilt många här. Två stycken som kastade pil, en annan tjej i baren, Lowa, jag och bartendern. Var det alltid så här lite folk? Inte så man kunde försvinna in i folkmassan och sen dra, direkt. 

 

'' Wooooohooooo, kom igen Kaiteeeee! '' ropade Lowa från bordet. 

Jag kollade mot henne och sedan en snabb blick på klockan. 23:42. 

'' Jag måste dra Lowa, drick inte mer nu, lova det, okej? '' sa jag medan jag gick mot hissen. Jag vände mig om och kollade på henne en sista gång. Hon var förmodligen helt borta. Hon vinglade ner från bordet och mot baren igen. Jag suckade och tog ett kliv in. 


Det dröjde inte länge innan tunnelbanan kom och jag var hemma runt kvart över tolv igen. Jag smög upp på övervåninen och gick och la mig i min säng. Jag stirrade upp i taket en stund innan jag somnade. Tänkte på Lowa, tänkte på alla vännerna i Twinbrook. På min bror. På min pappa. Hur hade dem det? Klarade dem sig? Hade min bror fått jobb som journalist? 

 

Jag väcktes runt 6-tiden av att min mobil vibrerade på nattduksbordet. Jag tog upp den. Okänt nummer. 

'' Hallå? '' sa jag undrande. 

'' Hej, är detta Kaitlyn Codrington? '' 

'' Ja, vem är det? '' 

'' Vi ringer från Bridgeports sjukhus. Lowa Floyd ligger inne här på grund av en överdos av droger. Hon mumlade ditt namn. Är ni släkt? '' 

'' Näst intill, jag kommer direkt. '' sa jag och la på. Överdos av droger? Tankarna snurrade. 



 
 
Sara

Sara

19 februari 2013 11:50

Vad bra första delen var! När kommer nästa del?

http://thesims3bloggis.bloggplatsen.se

 
SimsMixy

SimsMixy

19 februari 2013 12:12

Jag vill ha meer! När kommer nästa del, detta var ju såå spännande! :D

http://simsmixy.bloggplatsen.se

 
Yaren

Yaren

19 februari 2013 15:36

Jättebra! Vill ha mmer!!!! ;)

http://Sims3historia.bloggplatsen.se

 
com

com

24 februari 2013 17:48

Jättebra! Vart laddade du ner Kaithlyns hår?

http://simscom.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria - 28 december 2013 19:36

Bloggen flyttas! Denna kommer finnas kvar men jag känner för en fresh start och kommer fortsätta blogga på blogg.se, för det blir enklare för mig då jag har en annan blogg där med. Hoppas ni fortsätter följa mig. Var tyvärr tvungen att byta namn för ...

Av Victoria - 27 december 2013 15:51

Kom inte in så jättemånga frågor, men jag tänkte i alla fall svara på dem som kom. Kan även uppdstera er att det ej går framåt med min dator, skriver detta inlägg från min iPad.   Har du någon pojkvän?  Nope. *foreveralone*  Gillar du någon? ...

Av Victoria - 18 december 2013 18:05


FRÅGESTUND! Eftersom jag inte kan blogga så mycket om sims så tänkte jag ha en frågestund. Fråga allt ni vill veta! Om mitt personliga liv, om sims, om vad ni nu kan tänkas er vilja veta om mig och mitt spelande! Och bloggen förstås. Hit me!! Den som...

Av Victoria - 18 december 2013 14:37


Ladda ner   Kollade igenom lite hår och föll pladask för denna. Ska ladda ner den så fort jag kan spela igen.. men det dröjer nog </3 MEN jag kommer inte sluta blogga. Tills jag kan spela sims ska jag försöka fixa nerladdningstips. ...

Av Victoria - 1 december 2013 18:38


  Ladda ner jag äger inte bilden    Min dator funkar fortfarande inte men jag hade ändå tänkt försöka så gott som från denna. Ska se nästa vecka om jag kan låna någon av brorsan och kanske kunna ladda ner åtminstone grundspelet. Men tills j...

Välkommen till min blogg om the sims 3!

Hej och mycket välkommen till min blogg om the sims.

Jag är en simsberoende tjej på 14 år vid namn Victoria. 

Jag bloggar om det mesta som har med sims att göra, framför allt det nuvarande, sims 3. 

Nyheter, uppdateirng, downloadstips, bilder från mitt spelande, tävlingar, simmar - you name it.  


Jag hoppas ni kommer gilla det jag gör, om ni vill läsa mer om bloggen och mig - Klicka HÄR

Följ mig på...

 

   

Victoria åker bort

30 oktober till den 2 november åker jag iväg. 

The sims 3 community

Vickan12 heter jag på the sims 3 community . 

                      { thesims3.com }

 

Månadens simsblogg

Var med och tävla om att bli månadens simsblogg! 

Vinnaren vinner länk i menyn och presentation i inlägget! Avslutas i slutet av månaden och börjar i början av den. 

Innan du frågar..

1. Ställ inte samma fråga om och om igen för att du inte fått svar direkt. Jag kommer svara så fort jag kan och det hjälper inte att spamma. 

2. Ställ bara frågor i frågerutan, om ni vill skriva något annat kan ni använda kommentarsfältet, läser alltid era kommentarer och besvarar en del i kommentarsfältet, andra i inlägg. Så ni behöver inte skriva i frågerutan för att få svar. 

3. Titta igenom så att det inte redan finns ett svar på er fråga. Självklart behöver du inte titta igenom alla sidor, men kanske dem 3 senaste ifall jag just skulle besvarat frågan. 

4. Jag är absolut inget datorproffs (exempel om ert spel har kraschat m.m) men jag kommer alltid försöka att hjälpa till, kan dock inte lova att det kommer vara till hjälp eller funka. 

 

För enkelhetens skull, följa dessa enkla punkter :). 

Fråga mig

232 besvarade frågor

Omröstning

NY DESIGN - vad tycker ni om den? (Uppdaterad 2013-09-07)
 Jättefin!
 Fin!
 Tråkig.
 Ful.
 Okej
 Ingen åsikt.

Andra simsbloggar

Nerladdningssidor

Kategorier

Light Green Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards