tthesims

Direktlänk till inlägg 9 september 2012

Edwall - del 17

Av Victoria - 9 september 2012 16:30

Del 1, del 2, del 3, del 4, del 5del 6del 7del 8del 9del 10del 11del 12, del 13del 14del 15, del 16


 

del 17

 

 

Nästa morgon var det Heidi som var uppe först och fixade idag frukost till Vivian. 

'' En muffins med grädde är ingen bra frukost Heidi, är det verkligen det du ätit när du varit bortifrån här? '' sa Vivian och kollade på sin muffin. '' Tur jag fick ett äpple! ''

'' För det första är det en muffin med frosting, med andra ord cupcake. För det andra, jag misstänkte att du ville ha ett äpple till. För du har gett mig det varje gång. Och för det tredje, pannkakorna är klara också.''

'' Ta en pannakaka du och gå och byt om, du ska till plugget, eller hur? '' 

'' Jaa.. Jag gjorde pannkakorna till dig, jag har redan druckit en kopp kaffe. Jag börjar om drygt en och en halv timma så jag måste byta om.''

'' Jag ska med iväg idag, möte. Ett viktigt ett! ''

 

'' Taaaddaaa. Vad tycks? '' sa Heidi så fort hon kom ut från rummet och ställt sig i en pose. '' Jag tvättade ur den lila färgen igår, eftersom den bara håller X-antal tvätter. Men jag kände mig opersonlig och la i någon turkos-liknande. För din skull! ''

'' Ser bra ut. Utöver färgen, men om du mår bättre av det, ska du definitvt ha den! Skynda dig iväg nu sölpotta.''

 

Heidi skyndade att ringa en taxi eftersom Vivian's bil fortfarande var inne på verkstaden och Heidi inte hade någon egen längre. Hon sålde den när hon flyttat in hos Vivian igen. Påvägen dit faktiskt. 

 

Väl där framme mötte hon Sanna utanför dörren. 

'' Såg en taxi, tänkte väl att det var du! ''

'' Jag kom faktiskt för lektionen. Den börjar snart, eller hur? Förresten måste jag säga att du har fina lockar i håret idag.''

'' Ööööh. Du fick inte mitt mess? Jag hade dålig teckning men jag trodde de skickades. Lektionen ska visst va inställd. Jocke och Tomas sa att till mig, jag litar på dem. Och tack. Men det var nog inte riktigt min stil. ''

Heidi stirrade en stund på Sanna och suckade. '' Inställd? '' upprepade hon. '' Jag ska titta med Ingrid. Men.. vi kan väl höras snart? ''

'' Synas idag senare? ''

'' Visst, ring mig.''

Sanna nickade och försvann in igen. Sen när började hon lita på Tomas igen? Och dessutom hade inte Heidi sett Charlene på en låååång tid.

 

'' Är det sant att lektionen är inställd? '' suckade Heidi när hon mötte sin lärare i klassrummet.

'' Korrekt.'' svarade hon kort och tydligt.

'' Anledning? '' sa Heidi direkt efter.

'' Jag har fått ett viktigt uppdrag. Imorgon är det helg, men för alla som har missat prov eller har omtest så kan jag berätta för dig, eftersom att du inte var här igår, att det är omprov och sådant på söndag förmiddag. 8-12. Ses vi då? ''

'' Mmmhhm. Har Charlene varit här..? ''

'' Ja. Hon kommer på söndag.''

Heidi nickade och tackade för infomation och försvann ut för att åka hem igen.

   

'' Åh, varför så uppklädd? '' sa Heidi när hon steg in genom ytterdörren. ''

'' Nämnde jag inte att jag skulle på möte? Jag ska åka nu. Varför är du så tidig? ''

'' Instäldda lektioner idag pga läraren hade tydligen möten och sådant. Hur tar du dig dit? ''

'' Bilen är tillbaka, toppen va? ''

'' Ska jag skjutsa dig? Jag har inget bättre för mig ändå.''

'' Gärna det, om du lovar att plugga när du släppt av mig.''

Heidi nickade och flinade lite smått mot Vivian. Det var ändå skönt att Vivian ville Heidis bästa. '' Fast min kompis ska komma.''

 

'' Vart ska du förresten? ''

'' Åh, du vet det där lilla fiket med en dans-plats också. Roligare att sitta och fika och prata än att sitta i en kontorsbyggnda med stressade människor, visst? ''

Heidi nickade lugnt och stannade till när de var utanför. '' Kan jag hänga på in och kolla hur det ser ut? ''

'' Inte var där än? Jag måste skynda mig.. men. Jag lovar att ta hit dig en annan gång, okej? ''

Heidi nickade långsamt och förstod inte varför mötet var så viktigt och hemligt. Hon berättade inte ens vad det handlade om.

 

När Heidi kom hem hade Sanna kommit över och de slog sig ner i soffbänkarna ute på ''altanen.''

'' Så hur är det? ''

'' Med? '' 

'' Skolan, att jag flyttade ut, ny rumskompis, killproblemen.. alkoholen. Förlåt om jag nämner något olämpligt men jag känner mig tvungen att få veta, typ. Som din vän.''

'' Som min bästa vän snarare.'' Heidi log lite lätt till Sannas svar. '' Riktigt svar tack Sanna.'' svarade hon sedan.

 


'' Well. Just nu, är jag riktigt trött. Skolan, jag har misslyckats på 3 prov och ska göra dem på söndag. Att du flyttar ut tar tid att vänja mig vid, men sängen står tom. Att du sedan ska dras på skolan i en vecka gör saken jobbigare.''

Heidi skakade på huvudet. '' Jag är omständig och så jag vet, men jag stannar tills jag gått ut. Försöker åtminstone.''

Sanna log lite snett. '' Killproblemen löser sig. Jag och Tomas är vänner, bra vänner faktiskt. Men jag är sååå över honom inom kärlek. Alkoholen underviker jag. Bara få tillfällen, fester! ''

'' Bra framsteg Sannis, jag är riktigt stolt.''

 

Heidi flyttade och satte sig bredvid Sanna istället. '' Varför så slö? ''

'' Ärlig talat, jag får ingen sömn längre. Det känns så fruktansvärt otryggt att sova där ensam, men jag vill inte ha en ny rummis än. Jag vet att du hade självmordstankar, men det känns som någon kommer göra så mot mig om jag lämnar stället. ''

Heidi bet ihop läpparna, tog ett djupt andetag och öppnade munnen. '' Sanna, jag har ljugit för dig. Jag försökte inte ta självmord. Det var någon som försökte mörda mig.. '' Heidi kollade sig omrking i hopp om att ingen mer än Sanna hört. Hon kunde inte se någon i alla fall. Sanna stirrade på Heidi. Iskall i blicken. 

'' Varför ljög du? ''

'' Hot. Men du, kan vi prata om detta imorgon? Jag har inte berättat för Vivian om något som hänt ännu och hon kommer nog snart..''

'' Vivian? ''

'' Miss Kolling.''

'' Aha, men.. jag ska nog gå. Inte för detta! Men vi hörs på måndag, ska umgås med killarna imorgon.''

'' Jag kommer på söndag för prov.'' 

Sanna nickade mot Heidi. '' Då hörs vi då.''

 

Så snart Sanna hade lämnat kom Vivian hem igen från mötet. Hon slog sig ner bredvid Heidi. 

'' Sååå.. hur var mötet? '' sa Heidi och nickade mot Vivian.

'' Det gick bra, riktigt bra faktiskt verkade det som. Framsteg. '' 

'' Mmmhm. Vad handlar det om egentligen? ''

'' Viktiga saker. Tyvärr inget jag kan berätta ännu för dig. Men snart så.''

'' Du behöver inte berätta detaljerat, bara vad det handlar om.''

'' Viktiga saker. Okej? Oroa dig inte..''

De reste på sig och gick in i köket. 

'' Jag ska bara lämna mina papper i hyllan där nere.'' Sa Vivian och tog en liten nyckel som gick till hennes låda. 

Hon började lugnt gå mot trappan och tog ett par steg ner. Heidi vände blicken från trappan och i samma ögonblick hörde hon ett skrik och en duns.

   

 

Heidi hoppade upp från stolen och rusade mot trappan.

'' Miss Kolling! Vivian! '' ropade hon medan hon rusade ner. '' Åh herregud, lever du? Kan du röra dig?! Vivian!!??! ''

'' Aaah. Min rygg. ''

'' Kan du resa dig? Ska jag ringa ambulans? '' 

'' Kära vän nej tack. Jag kan resa mig.. jag ska nog gå upp och lägga mig, jag lämnar anteckningarna imorgon, kan du hämta min kepp som står vid skrivbordet och lämna den i mitt sovrum så jag kan ta den imorgon? ''

Heidi nickade långsamt till svar. '' Jag kan lämna anteckningarna också.'' 

Miss Kolling tvekade en stund och skakade sedan på huvudet. '' Jag är ledsen, men det är hemlig tills vidare.''

Heidi nickade och gav ifrån sig en tyst suck, hjälpte Vivian att resa sig upp och kollade när hon gick upp för trappan. På golvet låg Vivians nyckel kvar. Heidi böjde sig ner och tog nyckeln och gick mot skrivbordet. Hon satte i den i skrivsbordslådan och försökte vrida om. Hon suckade ännu en gång. Fel nyckel, så klart. Hon la den på skrivbordet, tog käppen och gick upp med den till Vivian.

 


Vivian hade lite svårigheter med att ta sig upp ur sängen och blev ännu en dag serverad på morgonen. 

'' Jag har aldrig i hela mitt långa liv druckit te på flaska. ''

'' Du har missat något då. Drick. '' Sa hon samtidigt som hon greppade flaskan, hällde upp i muggen och tog själv en klunk ifrån flaskan. Sedan försvann hon in i sitt rum.

'' Är det okej att jag sätter mig här lite? '' sa Vivian som just kommit in i rummet.

Heidi nickade och stirrade ner i bordet.

 

'' Mycket plugg? Ligger du efter? ''

'' Nope. Jag har kommit ifatt. Ska bara plugga till 4 prov på söndag förmiddag. Jag ska vara där mellan åtta till tolv. Eller, jag har chansen då.''

'' Mmhmm.'' Nickade Vivian långsamt.

'' Varför vill du inte berätta för mig om ditt möte? ''

'' Det finns så mycket du inte berättar för mig också, eller hur? Som du kanske berättar för andra, och så kanske kommer det ryckten i stan. Eller så stöter man på en polis, läkare eller något. Eller hur? '' sa Vivian och reste sig upp och gick ut ur rummet. Ensam satt Heidi kvar.




 
 
Hanna

Hanna

12 september 2012 17:33

Bra blogg! Måste tipsa om en annan jag hittade, är jättebra :P Hon skriver om grejer som tonåringar skriver om och massa annat najs! http://www.nattstad.se/Kokosbollen

Läs den och tipsa gärna vidare :P

http://www.nattstad.se/Kokosbollen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria - 28 december 2013 19:36

Bloggen flyttas! Denna kommer finnas kvar men jag känner för en fresh start och kommer fortsätta blogga på blogg.se, för det blir enklare för mig då jag har en annan blogg där med. Hoppas ni fortsätter följa mig. Var tyvärr tvungen att byta namn för ...

Av Victoria - 27 december 2013 15:51

Kom inte in så jättemånga frågor, men jag tänkte i alla fall svara på dem som kom. Kan även uppdstera er att det ej går framåt med min dator, skriver detta inlägg från min iPad.   Har du någon pojkvän?  Nope. *foreveralone*  Gillar du någon? ...

Av Victoria - 18 december 2013 18:05


FRÅGESTUND! Eftersom jag inte kan blogga så mycket om sims så tänkte jag ha en frågestund. Fråga allt ni vill veta! Om mitt personliga liv, om sims, om vad ni nu kan tänkas er vilja veta om mig och mitt spelande! Och bloggen förstås. Hit me!! Den som...

Av Victoria - 18 december 2013 14:37


Ladda ner   Kollade igenom lite hår och föll pladask för denna. Ska ladda ner den så fort jag kan spela igen.. men det dröjer nog </3 MEN jag kommer inte sluta blogga. Tills jag kan spela sims ska jag försöka fixa nerladdningstips. ...

Av Victoria - 1 december 2013 18:38


  Ladda ner jag äger inte bilden    Min dator funkar fortfarande inte men jag hade ändå tänkt försöka så gott som från denna. Ska se nästa vecka om jag kan låna någon av brorsan och kanske kunna ladda ner åtminstone grundspelet. Men tills j...

Välkommen till min blogg om the sims 3!

Hej och mycket välkommen till min blogg om the sims.

Jag är en simsberoende tjej på 14 år vid namn Victoria. 

Jag bloggar om det mesta som har med sims att göra, framför allt det nuvarande, sims 3. 

Nyheter, uppdateirng, downloadstips, bilder från mitt spelande, tävlingar, simmar - you name it.  


Jag hoppas ni kommer gilla det jag gör, om ni vill läsa mer om bloggen och mig - Klicka HÄR

Följ mig på...

 

   

Victoria åker bort

30 oktober till den 2 november åker jag iväg. 

The sims 3 community

Vickan12 heter jag på the sims 3 community . 

                      { thesims3.com }

 

Månadens simsblogg

Var med och tävla om att bli månadens simsblogg! 

Vinnaren vinner länk i menyn och presentation i inlägget! Avslutas i slutet av månaden och börjar i början av den. 

Innan du frågar..

1. Ställ inte samma fråga om och om igen för att du inte fått svar direkt. Jag kommer svara så fort jag kan och det hjälper inte att spamma. 

2. Ställ bara frågor i frågerutan, om ni vill skriva något annat kan ni använda kommentarsfältet, läser alltid era kommentarer och besvarar en del i kommentarsfältet, andra i inlägg. Så ni behöver inte skriva i frågerutan för att få svar. 

3. Titta igenom så att det inte redan finns ett svar på er fråga. Självklart behöver du inte titta igenom alla sidor, men kanske dem 3 senaste ifall jag just skulle besvarat frågan. 

4. Jag är absolut inget datorproffs (exempel om ert spel har kraschat m.m) men jag kommer alltid försöka att hjälpa till, kan dock inte lova att det kommer vara till hjälp eller funka. 

 

För enkelhetens skull, följa dessa enkla punkter :). 

Fråga mig

232 besvarade frågor

Omröstning

NY DESIGN - vad tycker ni om den? (Uppdaterad 2013-09-07)
 Jättefin!
 Fin!
 Tråkig.
 Ful.
 Okej
 Ingen åsikt.

Andra simsbloggar

Nerladdningssidor

Kategorier

Light Green Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards