tthesims

Direktlänk till inlägg 8 december 2012

Edwall - del 26

Av Victoria - 8 december 2012 16:38

Tidigare delar: Del 1, del 2, del 3, del 4, del 5del 6del 7del 8del 9del 10del 11del 12, del 13del 14del 15,del 16del 17del 18del 19del 20del 21del 22del 23 del 24, del 25 

 


 


del 26

 

Vintern hade passerat Lucky Palms och det var definitivt Heidis sämsta vinter någonsin. För det första hade hon spenderat julafton helt ensam. Och så till den värsta delen. Befunnit sig i rätten. Hon hade tagit sig mod och berättat för poliserna i stan om mordförsöken Tomas gjort. Han satt numera i fängelse för mordförsök. Livstid dessutom. 


Heidi hade alltid varit en sådana person som försökt och glömma och förlåta direkt. Det hade varit svårt att glömma något som de här och för att glömma allting hade hon supit sig full i stort sätt varje natt. Hon klarade inte att ta sig ur det och gå vidare. Sanna visste vad som väntade Heidi men eftersom hon helst inte ville behöva flytta ur huset lät hon Heidi ta sina egna beslut. 

 

'' Åh.. '' suckade Heidi långsamt. 

'' Huh? '' hörde hon Sannas röst från hallen. Hennes steg närmade sig köket. 

'' Jag ska ut och festa. '' svarade Heidi bestämt. '' Ska du med? '' 

'' Alkohol är bara problem. Det finns viktigare saker. '' 

'' Mmh, '' mumlade Heidi. '' Ska du med? Jag ska duscha, gör dig klar så drar vi om en kvart. '' 

 

Efter en dryg kvart kom Heidi ut från toaletten. Nyduschad och uppfräschad. 

'' Sanna, vi sticker nu, '' började hon. '' Vad tycker du om...? '' Hon stannade upp i öppningen till köket och granskade Sanna. '' Du ska inte med eller hur? '' sa hon. 

 

Sanna skakade på huvudet. 

'' Alkohol är problem och jag är inte beredd på att hjälpa dig ur dem. Det är fredag imorgon och jag åker iväg till mina föräldrar över helgen. ''

'' Alkohol är inte problem, det tar väck problem vännen. Du behöver inte vaka över mig, jag klarar mig bra själv, tack. '' svarade Heidi. 

Sanna suckade och skakade ännu en gång på huvudet. 

'' Kanske medan du är full och innan du vet något har du bara skapat ännu mer problem. Problem som du inte kommer klara dig ur själv. Enda skälet till att du bor kvar här är jag. Jag betalar 70% av dina räkningar. '' 

'' Ja okej, men jag ska betala tillbaka det och det vet du. Du har en rik familj, det är skillnad. Jag har inte ens kontakt med mina. ''

'' Vi alla har gjort våra val i livet och du valde bort dem, '' sa Sanna och började gå in mot sovrummet. '' Och mina föräldrar vill att jag flyttar till mitt eget hus. Ett val jag måste göra snart. ''

'' Jag valde inte bort mina föräldrar, det vet du mycket väl. '' 

'' I princip gjorde du faktiskt det Heidi. Hur man kan göra det förstår jag inte där i mot. ''

'' Hade du varit i mina sitts hade du gjort detsamma. '' 

'' Jag skulle inte välja bort min familj för alla pengar i världen, Heidi. Det är skillnaden mellan mig och dig. Jag tar tag i problem, du gör det inte. '' 

Heidi smällde igen ytterdörren och satte sig i bilen. Full, hon skulle bli riktigt full. 

 

Det dröjde inte länge innan Heidi befann sig i baren och inte heller länge innan hon hunnit ta sig ett antal drycker och blivit påverkad. Bartendern hade ställt fram en cola hon kunde skölja ner allt med. 

 

Heidi hörde fotsteg, eller så inbildade hon sig. När hon hörde den välbekanta rösten insåg hon att det var på riktigt. 

'' Heidi? Är det du? På en bar? '' hörde hon Jocke säga. Var det så konstigt att hon befann sig på en bar? 

'' Japp, '' svarade hon kort utan att vända huvudet. Hon var väl medveten om att allt skulle börja snurra ännu mer då. 

 

Jocke beställde några drinkar åt dem två och det tog inte långt tid innan båda två blev riktigt fulla. De dansade, sjöng med till musiken och hojtade bland allt folk.   

Ingen av dem var särskilt medvetna vad dom höll på med, utöver folket runt omkring förstås. Heidi hade rusat omkring och blivit så gott som galen efter alla drinkar så ägaren hade ringt efter Sanna. Heidi hade ju tillbringat en del nätter där så de visste väl att Sanna och Heidi bodde ihop förtillfället. 

   

'' Heidi? '' ropade Sanna när hon kom ut ur hissen. 

Heidi höll i sig i stolen för att inte ramla om kull. Sanna stirrade mot Jocke som låg packad i baren. Hon gick fram och drog med sig båda två ut i bilen och skjutsade dem hem. 

 

Nästa morgon vaknade Jocke upp i badkaret hemma hos Heidi. Han minns något om att Sanna nämnt att de inte hade plats någon annan stans och skulle han stanna fick han sova där. Han hade bara nickat och gjort som hon sagt. 

Nacken värkte på honom men förvånans värt minns han en hel del från gårkvällen och ingen huvudvärk. 

 

Någon timme senare vaknade Heidi upp och Sanna satt i köket med tidningen. 

'' Sanna.. '' mumlade Heidi. Sanna bara höjde en hand och la ner tidningen. 

'' Säg inget, '' sa hon och gick mot sovrummet och kom sedan ut med en resväska. '' Jag ska åka nu, vi syns på måndag kväll. '' 

Heidi sträckte ut armarna för en kram men Sanna bara skakade på huvudet. '' Tänk en gång till, '' svarade hon och försvann ut. Heidi stod ensam kvar tills dörren från badrummet öppnades och Jocke kom ut. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria - 28 december 2013 19:36

Bloggen flyttas! Denna kommer finnas kvar men jag känner för en fresh start och kommer fortsätta blogga på blogg.se, för det blir enklare för mig då jag har en annan blogg där med. Hoppas ni fortsätter följa mig. Var tyvärr tvungen att byta namn för ...

Av Victoria - 27 december 2013 15:51

Kom inte in så jättemånga frågor, men jag tänkte i alla fall svara på dem som kom. Kan även uppdstera er att det ej går framåt med min dator, skriver detta inlägg från min iPad.   Har du någon pojkvän?  Nope. *foreveralone*  Gillar du någon? ...

Av Victoria - 18 december 2013 18:05


FRÅGESTUND! Eftersom jag inte kan blogga så mycket om sims så tänkte jag ha en frågestund. Fråga allt ni vill veta! Om mitt personliga liv, om sims, om vad ni nu kan tänkas er vilja veta om mig och mitt spelande! Och bloggen förstås. Hit me!! Den som...

Av Victoria - 18 december 2013 14:37


Ladda ner   Kollade igenom lite hår och föll pladask för denna. Ska ladda ner den så fort jag kan spela igen.. men det dröjer nog </3 MEN jag kommer inte sluta blogga. Tills jag kan spela sims ska jag försöka fixa nerladdningstips. ...

Av Victoria - 1 december 2013 18:38


  Ladda ner jag äger inte bilden    Min dator funkar fortfarande inte men jag hade ändå tänkt försöka så gott som från denna. Ska se nästa vecka om jag kan låna någon av brorsan och kanske kunna ladda ner åtminstone grundspelet. Men tills j...

Välkommen till min blogg om the sims 3!

Hej och mycket välkommen till min blogg om the sims.

Jag är en simsberoende tjej på 14 år vid namn Victoria. 

Jag bloggar om det mesta som har med sims att göra, framför allt det nuvarande, sims 3. 

Nyheter, uppdateirng, downloadstips, bilder från mitt spelande, tävlingar, simmar - you name it.  


Jag hoppas ni kommer gilla det jag gör, om ni vill läsa mer om bloggen och mig - Klicka HÄR

Följ mig på...

 

   

Victoria åker bort

30 oktober till den 2 november åker jag iväg. 

The sims 3 community

Vickan12 heter jag på the sims 3 community . 

                      { thesims3.com }

 

Månadens simsblogg

Var med och tävla om att bli månadens simsblogg! 

Vinnaren vinner länk i menyn och presentation i inlägget! Avslutas i slutet av månaden och börjar i början av den. 

Innan du frågar..

1. Ställ inte samma fråga om och om igen för att du inte fått svar direkt. Jag kommer svara så fort jag kan och det hjälper inte att spamma. 

2. Ställ bara frågor i frågerutan, om ni vill skriva något annat kan ni använda kommentarsfältet, läser alltid era kommentarer och besvarar en del i kommentarsfältet, andra i inlägg. Så ni behöver inte skriva i frågerutan för att få svar. 

3. Titta igenom så att det inte redan finns ett svar på er fråga. Självklart behöver du inte titta igenom alla sidor, men kanske dem 3 senaste ifall jag just skulle besvarat frågan. 

4. Jag är absolut inget datorproffs (exempel om ert spel har kraschat m.m) men jag kommer alltid försöka att hjälpa till, kan dock inte lova att det kommer vara till hjälp eller funka. 

 

För enkelhetens skull, följa dessa enkla punkter :). 

Fråga mig

232 besvarade frågor

Omröstning

NY DESIGN - vad tycker ni om den? (Uppdaterad 2013-09-07)
 Jättefin!
 Fin!
 Tråkig.
 Ful.
 Okej
 Ingen åsikt.

Andra simsbloggar

Nerladdningssidor

Kategorier

Light Green Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards